You are here

Add new comment

Sport 2012.december

Hungarian
Body: 

Nos, szinte semmi sem történt decemberben. Alig sportoltam valamit. Ennek oka az év végi fáradtság volt. Ki voltam merülve mind fizikailag, mind szellemileg és érzelmileg. A tetejébe ott ólálkodott körülöttem a megfázás és két-három naponta éreztem, hogy a láz kerülget. Az igazi kérdés, hogy miért érzem magam kimerültnek fizikailag és érzelmileg?

Kalóriák

Az alábbi képen látható, hogy a decemberi "szinte" semmit sem csináltam eredménye, hogy a 10.000 kcal elégett, ami 2/3 része a novemberinek.

Súly

A súlyom nem változott és ez egy jó eredmény annak tekintetében, hogy szinte semmit sem sportoltam. Az eddig ereszkedő vonal most maradt egyenesben. Ez annak köszönhető, hogy teljesen leszoktam arról, hogy szénhidrátot kenyér és péksütemény formájában egyek. Nem is kívánom. A második tényező, hogy a karácsonyi soknapos nagy zabálás elmaradt, mert nővéremék is átálltak régen arra, hogy finomakat - a karácsonyi menü maga volt a mennyország! -  eszünk, de nem zabálunk. Cukros üdítőket sem iszok, hanem csak vizet, illetve finom borokat, ha annak van ideje és helye. Ennek ellenére vettem egyszer-kétszer kólát, hogy a másnapos gyomromat helyrerakjam.

Edzések száma

Decemberben összesen 6 edzés volt, amiből 1 kick box és a többi futás. A mennyiség pontosan a fele a novemberi adagnak.

Kick box

Az előző hónapban írtam, hogy csinálnom kell egy mérést a kick box edzésről, hogy tudjam milyen terhelést okoz. Mivel féltem a felszerelésemet egy mérés elég ahhoz, hogy pár hónapig tudjak annak az eredményével számolni. A grafikon alatti képen pedig az látszik, hogy mekkora a training load ha egy nap futok reggel és este kick boxra megyek. A bekeretezett részen az első csúcs egy hétfői nap - reggel 10 km általános futás és este kick box - a második csúcs egy szerdai intervallum futás. Ez azért érdekes, mert a polar szerint még nem teljesen pihentem ki magam és erre a nem teljesen pihent állapotra edzettem rá. Emiatt jelzi, hogy túledzés szintjén terhelem magam.

Terv és célok

Január-februárra az a tervem, hogy beállítom az edzéstervet, amit kitaláltam. Először azt szeretném tudni, hogy egyáltalán képes leszek-e megcsinálni anélkül, hogy jelentősen túledzeném magamat. Másodsorban, ha túledzem magam, akkor mennyire és mennyi idő alatt erősödök fel annyira, hogy nem számít túledzésnek. Harmadsorban azt szeretném tudni, hogy milyen táplálkozás kell ahhoz, hogy bírjam fizikailag és meg is maradjon a heti 0,5 - 1 kg fogyás.

Az edzésterv a következő:

  • hétfő: reggel egy általános futás (~10 km) és este kick box
  • kedd: délben könnyed úszás
  • szerda: reggel intervallum futás (~10km)
  • csütörtök: este kick box
  • péntek: reggel egy általános futás (~10 km)
  • szombat: hosszú futás (~15 km)

A kényes pontjai ennek az edzéstervnek, hogy a hétfő és a csütörtök esti edzés és az azt követő pénteki futás megterhel-e annyira, hogy ne bírjam a többit? Illetve az is, hogy a szombat délután és a vasárnap elég-e pihenésnek, hogy el tudjam kezdeni a következő hetet?

Sayusi's tagcloud: 

Full HTML

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • You can enable syntax highlighting of source code with the following tags: <code>, <blockcode>, <drupal6>, <java>, <javascript>, <php>, <python>, <ruby>. The supported tag styles are: <foo>, [foo].
  • Lines and paragraphs break automatically.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • You can enable syntax highlighting of source code with the following tags: <code>, <blockcode>, <drupal6>, <java>, <javascript>, <php>, <python>, <ruby>. The supported tag styles are: <foo>, [foo].
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.